AFS motiva a todos en nuestra comunidad global a estar abiertos a nuestro “aprendizaje para vivir juntos” fomentando el entendimiento intercultural con el fin de crear un cambio positivo para un mundo más pacífico y mejor.

Para realizar esto, los programas educativos de AFS ayudan a los futuros líderes, los ciudadanos globales y los hacedores de cambio, a desarrollar las habilidades interculturales esenciales en el siglo 21, para prosperar y tener éxito en un mundo globalizado, crear puentes a través de culturas y hacer frente a los problemas interconectados del mundo.

Especialmente, los programas interculturales de AFS están diseñados para ayudar a AFSers y personas de todas las edades a:

  • Aprender el impacto de las culturas en sus valores y en las decisiones que ellos toman. 
  • Tener la habilidad de poder observarte a ti mismo a través de los ojos de otros. 
  • Retar las suposiciones. 
  • Tener una vista amplia, más allá de los estereotipos y los problemas globales.  
  • Tener la habilidad de entender como cambiar las perspectivas de manera efectiva, apropiada y autentica. 
  • Crear soluciones innovadoras para resolver los retos del mundo real. 
  • Desarrollar habilidades prácticas del siglo 21 como, conocimientos, y entendimientos necesarios, para convertirse en un ciudadano global activo. 

Intercultural competency reinforced with other critical 21st century skills

Being interculturally competent or culturally fluent is important across all professions today–whether the sciences, the arts, public policy or otherwise. Businesses, governments, the academic world and NGOs all need people who have international experiences and insights, as well as other critical skills.

Increasingly, universities, employers and NGOs seek students, staff and volunteers who have a good sense of the world beyond their own communities—and are comfortable interacting with people from other countries and cultures in rapidly changing times.

That’s why AFS learning programs also support key education goals for the 21st century beyond intercultural competence. These include:

  • Critical thinking and problem solving
  • Creativity and innovation
  • Collaboration
  • Communication
  • Empathy
  • Flexibility
  • Teamwork

Intercultural learning and global citizenship education are transformative, lifelong pursuits that involve both formal learning and practical experience.

Ruta del Aprendizaje Intercultural de AFS

AFS ha desarrolla tres Rutas de Aprendizaje Intercultural. Este programa educativo fue desarrollado por el equipo de educación internacionalmente reconocido de AFS con aportes de profesores, académicos y profesionales. Se basan en metodologías de investigación de punta y de educación acústica, además de 70 años de exitoso intercambio AFS, voluntariado, familia anfitriona y otros programas internacionales que crea líderes competentes interculturales.

Cada experiencia en el extranjero está respaldada por un plan de estudios diseñado para cada grupo clave dentro de la comunidad AFS:

AFS learning programs are:

1. Transformative

Learning as a journey of change: Intercultural challenges and learning moments are inevitable parts of our everyday lives, our classrooms and public spaces. AFS experiences are transformative. They prepare people of all ages to engage, lead and collaborate effectively across cultural and other differences.

2. Goal-based

Goals-based curriculums and methods: The curriculum for each program includes carefully chosen activities, facilitated conversations and other exercises that are directly tied to a set of education goals and objectives that were developed for each group. Trained volunteers and staff help individuals move through their appropriate program in a progressive, developmentally designed manner to become interculturally competent, responsible global citizens and agents of positive social change

3. Immersive and structured

Immersive experiences supported with structured learning: Working, living and collaborating in diverse settings define the AFS experience for all students, families, volunteers and staff. However, no matter how important and interactive the immersion experience is, simply being around diverse people is not enough to develop the practical and highly valued intercultural skills and understanding needed today. AFS learning programs provide support, encouragement and skills training to turn intercultural experiences into meaningful intercultural learning opportunities.

4. Non-formal

A non-formal learning environment: The lessons, discussions and activities of our journeys take place outside of a classroom or traditional academic setting. Students, host families and volunteers are supported by designated trained volunteers and staff through one-on-one sessions, group training events and orientations.

5. Experiential and practical

Experiential learning = enhanced learning: AFS believes in the strength of experiential learning. We put participants at the center of the developmental process, guiding and supporting them along the way. AFSers are taught how to learn from and make meaning of their new experiences, using tools to help them reflect and analyze them in a structured way. Next, they are encouraged to experiment and adjust their behaviors based on insights gained—and continue the cycle of learning.

6. Life-long

Learning for life and lifelong learning: Finally, each AFS Learning Journey is a lifelong experience with a defined starting point and regular milestones, but no true end date.  AFSers begin learning with their first contact with the organization , then continue to grow long after finishing their official program or assignment. Many students continue become active volunteers for the organization, host families or participants in other AFS programs in order to keep deepening their skills.

Midiendo el impacto de la Educación Intercultural o ICL

AFS tiene una larga historia de midiendo el impacto educativo de nuestros programas. Nuestra investigación académica se considera el establecimiento de normas para la industria. Para obtener más información, póngase en contacto con dominican-republic@afs.org. A inicios del 2016, un número selecto de estudiantes AFS participantes pueden optar por seguir su aprendizaje en una cartera electrónica para ayudarles a entender cómo están avanzando hacia sus metas educativas. Este registro puede ser compartido con sus escuelas de vuelta a casa o ser presentado como parte de las solicitudes de la universidad.

¿Sabías qué? La Ruta del Aprendizaje de AFS puede personalizarse para diferentes audiencias. Pregúntenos cómo AFS puede crear un programa de educación intercultural sólo para usted. Comuníquese con dominican-republic@afs.org.